Žematemperatūrinis guolių aerozolis

Esant žemai temperatūrai, žematemperatūrinė tepimo priemonė turi būti parenkamos kruopščiai, atsižvelgiant į visą temperatūrų diapazoną, per kurį turi veikti mašinos. Žmogaus veikla išplito visame pasaulyje tiek, kad gyventi ir dirbti galima praktiškai bet kur, nepaisant klimato. Tokiose vietose kaip Skandinavija, Aliaska ir šiaurinė Europa temperatūra dažnai išlieka žemiau nulio ištisas savaites ar mėnesius. Nepaisant nesvetingos aplinkos, šių vietovių gyventojai tikisi, kad automobiliai, autobusai ir traukiniai važiuos net ir žvarbiausią žiemą. Esant žemai temperatūrai, žematemperatūriniai tepalai turi būti kruopščiai parinkti, atsižvelgiant į visą temperatūrų diapazoną, per kurį turi veikti mašinos. Supratimas, kas atsitinka su guolių sistema, įskaitant tepimą, yra svarbiausias dalykas, norint, kad mašinos judėtų vėsioje aplinkoje. Pasirinkus tinkamą tepimo rūšį, galima įveikti daugumą sunkumų dirbant šaltyje, tačiau daugelis dizainerių nežino apie problemas, kurios kyla krintant temperatūrai.

Šaltyje dirbančių guolių aerozolis

Žieminio tepalo aerozolis             

Dauguma guolių ilgainiui pradės suktis net esant -25°C, jei juos varantis variklis ar pavara bus pakankamai galingi. Pavyzdžiui, jei traukinio ratų guoliai iš pradžių buvo užpildyti tepalu, skirtu darbui vidutinės temperatūros diapazone (nuo -20°C iki 100°C), tada lokomotyvui pradėjus traukti vagonus, ratai gali suktis su pertrūkiais arba su itin didele trintimi. Guoliais susidaranti šiluma sušildo tepalą. Tada guoliai suksis. Šis kaitinimo procesas trunka 60 sekundžių ar mažiau, tačiau tiek laiko pakanka, kad būtų padaryta rimta ir negrįžtama guolių žala.

Nestingstantis šaltyje guolų tepalas

Problemos su tepalais šaltoje aplinkoje kyla dėl mažo klampumo. Alyvuogių aliejus, laikomas šaldytuve 8°C temperatūroje, tampa kietas ir prieš išpilant iš buteliuko turi būti pašildytas iki kambario temperatūros. Tas pats nutinka bet kokiai variklio ar pavarų dėžės alyvai, bet dažniausiai esant žemesnei nei 8°C temperatūrai. Alyvos klasifikuojamos pagal stingimo tašką, apibrėžtą standartiniu bandymu, kurio metu aliejus išpilamas iš plono vamzdžio. Žemiausia temperatūra, kuriai esant jis dar gali ištekėti iš vamzdžio per nurodytą laiką, yra stingimo taškas. Šis skaičius yra susijęs su alyvos klampumu arba takumu. Kai temperatūra nukrenta, padidėja klampumas, o srautas tampa sunkesnis. Deja, srautas ploname vamzdyje nėra labai naudingas nustatant tepalo elgesį guolyje.

Rūšis Darbinės temperatūros, ° C Spalva Pagrindas Panaudojimas, savybės
Molyduval

Aero MPV Spray

-50°C iki +100

gelsva

Tepalas

Min / Ca

 

Žematemperatūrinio konsistencinio tepalo pagrindo aerozolis.

Tepalas pagamintas žemo ISO VG 15 klampumo bazinės aviacinės alyvos pagrindu.

Suteikia darbingumą bei mazgų slydimą suteptiems įrengimams net prie -50˚C. Užpurkšta tepalo plėvelė nesustingsta ir suteikia paviršiui atsparumą drėgmei, sniegui bei ledėjimui. Sudėtyje esantys antikoroziniai priedai saugo dalis nuo prasiskverbusio vandens. Tepalas lengvai pasiskirsto paviršiumi žemų temperatūrų aplinkoje ir lauko sąlygomis.

K2G-50; ISO-L-XEBHA 2

Molyduval  Sekorex IL  Spray

-60°C iki +80

rusva

Alyva

sintet

 

Žematemperatūrinis, mažo ISO VG 5 klampumo penetracinės

sintetinės alyvos pagrindo aerozolis.

Puikus skvarbumas ir net mažiausių grandinių narelių sutepimas. Ypač tinka maisto pramonės šaldymo kamerį, sandėliavimo patalpų konvejerių, pakeltuvų grandinėms. Atitinka USDA H2

Kitas matas, dažniausiai naudojamas apibūdinti alyvos elgseną žemoje temperatūroje, yra klampos indeksas (VI). Reikia būti atsargiems žiūrint į alyvos VI, nes jis neturėtų būti naudojamas kaip vienintelis žemos temperatūros veikimo matas. VI aprašo, kaip klampumas kinta priklausomai nuo temperatūros. Aukštas VI reiškia mažą svyravimą, o žemas VI reiškia, kad klampumas labai skiriasi priklausomai nuo temperatūros. Aukštos VI alyvos apima esterius, polialfaolefinus (PAO) ir silikonines alyvas. Mineralinės alyvos dažnai yra mažai VI. Reikėtų pažymėti, kad VI nieko nesako apie tikrąją bazinės alyvos klampumą žemoje temperatūroje.

Low Temperature Torque of Ball Bearing Grease Spray

Tepalų elgseną žemoje temperatūroje galima įvertinti išmatuojant mažo rutulinio guolio, pripildyto tepalu ir sukamo 1 aps./min., esant nustatytai (žemai) temperatūrai, trinties momentą. Šis metodas yra standartizuotas ir naudojamas visame pasaulyje. Tačiau guolio užpildymo laipsnis stipriai įtakoja trinties sukimo momentą, o iš tikrųjų nedaugelis guolių yra užpildyti 100 procentų. Guolių trintis yra susijusi su šlyties įtempiais, kurie atsiranda tepalo sukimosi metu. Mažame rutuliniame guolyje šie įtempimai nebus tokie patys kaip dideliame sferiniame ritininiame guolyje. Todėl šis bandymas pats savaime taip pat nėra patikimas vertinant tepimą žemoje temperatūroje. Molylub Low Temperature bearing Grease.

Šalčiui atsparus aerozolis

MOLYDUVAL Aero MPV yra specialus žemo klampumo bazinės alyvos pagrindo žematemperatūrinis tepalas aerozolinėje formoje. Jis suteikia darbingumą bei mazgų slydimą suteptiems įrengimams net prie -50˚C. Užpurkšta tepalo plėvelė nesustingsta ir suteikia paviršiui atsparumą drėgmei, sniegui bei ledėjimui. Sudėtyje esantys antikoroziniai priedai saugo dalis nuo prasiskverbusio vandens. Tepalas lengvai pasiskirsto paviršiumi žemų temperatūrų aplinke ir lauko sąlygomis.

Žematemperatūrinio tepalo savybės

  • tinkamumas ektremalaus šalčio aplinkai
  • puikios paviršiaus apsauginės ir antikorozinės savybės
  • geras lipnumas ir lengvas pasiskirstymas apdirbamu paviršiumi
  • minkšta ir tolygi tepalo struktūra
  • ilgalaikio sutepimo efektas, to pasekoje ekonomiška išeiga
  • atsparus drėgmei, lauko ir jūros vandeniui, sniegui, ižui
Žemų temperatūrų tepalo pritaikymas

·   antifrikcinių ir atraminių guolių tepimui ekstremaliai žemose ar staigiai besikeičiančiose temperatūrose

·   tiksliosios inžinierijos prietaisams

·   lauko durų vyriams, įtvarams, skląstims, spinoms ir įvairiems užrakinimo mechanizmams

·   šarnyrams, jungtims, pavažoms ir kreipikliams

·   šaldymo ir oro kondicionavimo įrengimų guoliams

·   hidrantų sutepimui ir apsaugai

·   greitaeigių, aukštasūkių mazgų sutepimui

·   teleskopiniams slydimo paviršiams

Specifikacijos

  • TL VW 745

PARAMETRAI Specifikacija Vnt. Rezultatai
Pramoninis žymėjimas DIN 51502 K2G-50
Pramoninis žymėjimas ISO 6743-9 ISO-L-XEBHA 2
Spalva gelsva
Konsistencijos klasė DIN 51818 NLGI 2
Bazinė alyva žematemp. Min
Bazinės alyvos klampa ISO VG 15
Tirštiklis Kalcis
Lašėjimo pradžios taškas DIN ISO 2176 ºC 150
Darbinės temperatūros ºC -50 iki +120
ND greičio faktorius 800.000

Low-Temperature Torque of Grease-Lubricated Wheel Bearings

Test Method

Significant for the design and specification of greases for low  temperature service, the low temperature torque test measures the extent to which a grease sample retards rotation of a bearing assembly at the test temperature.

Low Temperature Torque Apparatus

• Digital torque indication for two samples

• Choice of test rig combinations

• Mechanically refrigerated, with standard –65°F (–54°C) operating range

• Optional cooling range to –100°F (–73°C)

• Conforms to ASTM D1478, D4693 and D4950 specifications

• Data acquisition software available

Refrigerated two unit apparatus for ASTM low temperature torque tests on lubricating greases. Includes an insulated, thermostatically controlled air chamber with test rigs, drive shafts and externally mounted gear motors. Rotates drive shafts at 1rpm while electronic load cell-strain gauge indicators measure the torque required to restrain the test rigs. Digital LED displays  indicate torque for each drive unit and cold chamber temperature. On ASTM D4693 models, spindle temperature is also indicated for each drive unit.

Includes drive shaft overtorque protection—when drive shaft torque exceeds a preset value, the drive motors automatically shut down to prevent breakage of shaft insulators. Standard cooling range of –54°C meets ASTM requirements for D1478 and D4693 test methods. Optional –73°C range is available for special testing requirements. ASTM D1478 Model for Ball Bearing Greases–Equipped with two test cages and two 6204 ball bearings per ASTM D1478 specifications. ASTM D4693 Model for Automotive Wheel Bearing Greases–Equipped with two spring loaded spindle-bearings-hub assemblies, bearing packer assembly and bearing installation and removal tools. Combined ASTM D1478-D4693 Model–Equipped with one test cage and one 6204 ball bearing for ASTM D1478 testing and one spindle-bearings-hub assembly with bearing packer and tools for ASTM D4693 testing.

Data acquisition software–Data acquisition software facilitates running both ASTM D1478 and D4693 tests. Graph of torque versus time details starting torque, running torque and time elapsed. Includes software, data acquisition board and cable.

Specifications

Conforms to the specifications of:

  • ASTM D1478, D4693, D4950; FTM 791-334
  • Cooling Range:
  • Standard: –54°C
  • Optional: –73°C
  • Temperature Uniformity: ±0.5°C

Refrigeration: air cooled mechanical cascade hermetic system

Cabinet: floor-mount, polished stainless steel exterior, rides on swivel casters